Ook volgend jaar bloemdecoraties

Tijdens de behandeling van de begroting heeft de VVD met steun van D66 een amendement ingediend om ook volgend jaar de gewaardeerde bloemdecoraties mogelijk te maken.

Tijdens de behandeling van de kadernota dit voorjaar werd gesteld dat de bloemen 50.000 euro zouden kosten. Besloten werd de bloemen weg te bezuinigen. Dit tot groot verdriet van velen gezien de reacties op social media. Inmiddels is duidelijk dat het om een aanmerkelijk lager bedrag gaat. Toen duidelijk werd dat komend jaar 25.000 euro bespaard wordt op het onderhoud van de bomen diende fractievoorzitter Alexander Bruch een amendement in om dat geld in 2016 aan te wenden voor de bloemdecoraties. D66 dacht er hetzelfde over en fractievoorzitter Zierleyn zette eveneens zijn handtekening onder het voorstel. Na hoofdelijke stemming, werd het voorstel aangenomen waardoor Weesp ook komend jaar weer een extra fleurige uitstraling krijgt.