Plan Weesperwerf afgekeurd

Waarom heeft de VVD tegen het plan Weesperwerf gestemd?

De VVD Weesp is altijd tegen het plan Weesperwerf  geweest en heeft nu ook besloten na veel intern overleg, wikken en wegen, dat dit zo blijft. De motivatie hiervoor is als volgt. We kunnen ons niet vinden in de locatie van het bouwplan noch in de uitwerking van het woonplan. Er zijn een aantal onderzoeken geweest, maar desondanks heeft de wethouder onze zorgen niet weg kunnen nemen. Wat de locatie betreft weegt de impact die het heeft op de naburige bedrijven zwaar mee voor ons en wij vinden het belangrijk om deze werkgelegenheid in Weesp te beschermen en de toekomstige bewoners te beschermen tegen de effecten die deze industrie op hun woonklimaat heeft. Ook hadden we liever een betere ontsluiting van de wijk gezien. Wat de uitwerking van de woningen betreft, het feit dat de normen opgehoogd moeten worden en muren omheen worden gebouwd vinden wij een slechte zaak. Alles bij elkaar is dit niet wat wij willen voor Weesp.