Weesper VVD kiest voor Gooise Meren

Behoud van het karakter van Weesp staat voor de VVD centraal, met weinig veranderingen in de directe leefomgeving voor de inwoners. Daarom adviseert de VVD de Weespers om te kiezen voor een fusie met Gooise Meren.

Over twee maanden gaan we naar de stembus om te stemmen voor een nieuwe gemeenteraad in Weesp.  Voor de inwoners van Weesp is 21 maart 2018 extra bijzonder, omdat zij mogen stemmen over de toekomst van Weesp. Gaat Weesp fuseren met Gooise Meren of met Amsterdam? De afgelopen maanden zijn er in Weesp vele bijeenkomsten en debatten geweest waarin de argumenten voor en tegen beide gemeenten zijn genoemd. Op basis van veel argumenten heeft de VVD in Weesp besloten om te kiezen voor Gooise Meren.

Waarom Gooise Meren? De Weesper VVD wil graag in de regio Gooi & Vechtstreek blijven omdat wij van mening zijn dat dit voordelen voor de inwoners van Weesp oplevert. Laura van Dalen, lijsttrekker van de Weesper VVD:  ‘Voor ons staan de inwoners van Weesp centraal, zodat zij hier prettig kunnen wonen en er zo weinig mogelijk voor ze verandert in hun directe woonomgeving. We willen graag het karakter van Weesp behouden. Gooise Meren kan dit bieden en heeft meerdere voordelen. Wij gaan de komende weken hierover graag in gesprek met de inwoners van Weesp.’

Voordelen van Gooise Meren:

• Goede gezondheidszorg, zonder wachtlijsten en volledige vrije keus van behandelaar bij Jeugd GGZ, thuiszorg en WMO-taxi. Veel zorgtaken voor Weesp worden nu al in de Regio Gooi & Vechtstreek geregeld.
  • Vrije schoolkeuze, geen lotingssystemen en meer scholen per 1000 inwoners
  • Huisvestingsbeleid (o.a. de woningtoewijzing door middel van inschrijven op woningen die worden aangeboden). Het beleid van Gooise Meren is gericht op behoud van het karakter van Weesp en houdt hier rekening mee bij het woonbeleid.
  • Meer mogelijkheden om inspraak en invloed op het plaatselijke bestuur uit te oefenen. In Gooise Meren gaan de verschillende kernen actief in gesprek met het gemeentebestuur door bijvoorbeeld een dorpsraad.

Mocht uit het referendum blijken dat de bewoners kiezen voor Amsterdam, dan zal de VVD dit respecteren en de uitkomst volgen.