Motie VVD over onderhoud aangenomen

Tijdens de raadsvergadering van 1 juli diende de VVD een motie in met als doel een betere uitstraling van het stadsmeubilair.

© VVD Weesp

Fractievoorzitter Alexander Bruch stoort zich aan de slecht onderhouden bankjes, paaltjes, en vuilnisbakken. Verveloos, scheef en soms gewoon stuk. Ook de rode kastjes waar de watersporters hun schip op de elektriciteit kunnen aansluiten zien er volgens Bruch niet uit, vol groene aanslag.

In de motie verzoekt de VVD het college te zorgen dat dit alles er aan het begin van het toeristenseizoen 2016 goed uit ziet. Ter verduidelijking was de motie voorzien van een aantal foto's. Groen Links en de WSP steunden het verzoek en met 10 van de 17 stemmen vormden zij een meerderheid. De andere partijen vonden het allemaal geen probleem en stemden tegen. Wethouder Tuning (GL) betoogde nog dat er uiteraard regelmatig onderhoud plaats vindt, maar Bruch stelde dat de foto's aantoonden dat het dit jaar duidelijk was mislukt. Hij benadrukte dat de eerste indruk van toeristen heel belangrijk kan zijn.